Followers

Sunday 1 January 2012

Tahun Baru Karakter Baru II..

Sambunga dari episod yang lepas..karakter sy yang sering berubah2 mengikut peredaran masa..Sebelum ini saya  telah menceritakan mengenai karakter saya ketika menengah rendah.

Mase f4,hidup ak sangat kelam kabut di Sam Bestari..Pada mulanya semua berjalan lancar ketika f4 baru mula masuk.Namun semuanya menjadi kucar kacir hidup aku apabila sahabat2 aku mula meninggalkan satu persatu..

Semuanya bermula apabila kawan berborak,menyanyi,terbang,melompat,tidur dan segala2 nya..pindah selepas seharian kami habiskan waktu tersisa bersama..Dia langsung tak bgtau yang dia nak pindah.Dan sebelum dia pergi meninggalkan ak kami diiringi lagu Rio-Layu di hujung mekar..dia Amirul Salim.
SBPI Gombak
Kemudiannya diiringi oleh teman baikku yang sering menjadi penawar dikala duka.Kawan yang tidak pernah sakitkan hati,sentiasa ceria,tidak pernah marah..Faiz lvs..
SBPI Rawang



Tidak cukup dengan itu,Sahabat2 ku yang lainnya juga berangkat meninggalkan bumi SOHATH.Amar Hakim menuju ke Sains Rembau,Zul Fazzre,Faris Muhsin SBPI Sabak Bernam, Najhi Mutie Sains K.Selangor,Amirul Fitri ke KISAS n ramai lagi..huhu

Akhirnya,dengan surat perpindahan yang ak juga miliki,maka aku berangkat ke SBPI Selandar,Melaka kerana aku tidak mampu lagi untuk teruskan hidup di Bukit USJ5.Kenangan dan Memori indah yang terpahat di situ membuatkan aku rasa sakit sangat apabila kerinduan.

Dengan berbekal sedikit ketabahan,di tengah Garisan antara Melaka dan Negeri Sembilan,ak mula menbetulkan kembali identiti diri yang sedikit kucar kacir sbelumnya.Disini..bermulalah sekali lagi identiti baru bersama Sahabat dan teman yang baru..

Mase f4,ak lbeyh suke menjadi seorang yang pendiam sbb ak ta knal sesape un..sehinggalah ak bertemu dengan Husni Ashraf Hashin,Fadil Firdaus dan Izyan Yazed.Dan merekalah yang menjadi peneman kala duka  pengubat rasa kecewa,berkongsi senang sengsara.guys..koranglah teman dan sahabat.
Fadil,,

Husni


izyan






Ak mulakan tahun 2011 dengan hambar sekali menyebabkan ak telah tertinggal banyak silibus SPM tgktn 4.Oleh kerana itu ak tidak sempat untuk mengcover segalanya2 dalam satu masa.Mereka diatas ini adalah TOP10 form..Oleh kerana ak dah tergolong dalam mereka maka ak berazam untuk menyaingi mereka pada Tahun 2012..korang..ak akan cbe terbaik dari aku untuk menjadi budak Bijak seiring dengan korang dalam perjalanan kita menempuh detik2 akhir sekolah menengah.

Ak berdoa aku akan menjadi lebih baik Pada tahun 2012 dan merealisasikan wasiat yang telah Arwah Ayah berikan kepadaku seminggu sebelum dia meninggal.Kalau korang na tahu,Arwah meninggal seminggu selepas beliau hantar ak ke asrama buat kali ke2 di SBPI Selandar.

Ak sempat mengaku segala kesalahanku dan meminta maaf kepadanya seminggu sebelum beliau meninggal dan sehari sebelum itu juga..Alhamdulillah,oleh kerana itu ak tidak terkilan kerana ak sempat katakan segala-galanya..Dengan ini berakhirlah coretan ku..Al Fatihah buat ayahku..Kata-kata terakhir beliau padaku ialah dapatkan 11A dalam SPM.dan ak telah berjanji padanya didepan semua ahli keluarga..

7 comments:

Cik Momo said...

be strong dik. semoga tahun ni menjadi tahun yg lebih baik utk kita. :)

akuamir said...

happy new year..

salam kenal dan follow,, klo sudi singgah la blog gua,, :D

Kay Sablihan said...

mekasih..insya Allah..

Kay Sablihan said...

hepi new year too :)
uda follow ;)

ainnl_ said...

:')

Razil Tahir said...

Alfatihah...
Dun give up! Study well ok?
followed... XD

Kay Sablihan said...

ok..tengs agt ea ^_^

KHAIRUL IKHWAN
KKomited
HHarum
AAmanah
IIkhlas
RRamah
UUntung
LLemah-lembut
IIdealistik
KKreatif
HHarum
WWarak
AAlim
NNaif
Apa ada pada nama?