Followers

Saturday, 22 December 2012

The Climb - Miley cyrus




Okay..Assalamualaikum..malam niy na share satu lagu yang sangat2 membawa maksud yg mendalam dan mampu memberi tindak balas kepada mereka yg faham maksudny..Lagu niy menceritakan bahawa dalam setiap apa yg kita lakukan pasti akan ada halangan dan cabaran..tapi kte kene sentiasa kuat..teruskan perjuangan..! Ianya bukan lah tentang kemenangan yang diimpikan tapi usaha yang kita lakukan untuk dapatkan apa yg kita impikan..dalam hidup ini kita perlu kuat sabar dan tabah untuk hadapi segalanya :)Lebih baik jatuh dan terus mencuba daripada tidak mencuba langsung.. 



I can almost see itThat dream I am dreamingBut there's a voice inside my head saying"You'll never reach it"
Every step I'm takingEvery move I make feelsLost with no directionMy faith is shaking
But I gotta keep tryingGotta keep my head held high
There's always gonna be another mountainI'm always gonna wanna make it moveAlways gonna be a uphill battleSometimes I'm gonna have to lose
Ain't about how fast I get thereAin't about what's waiting on the other sideIt's the climb
The struggles I'm facingThe chances I'm takingSometimes might knock me downBut no, I'm not breaking
I may not know itBut these are the moments thatI'm gonna remember most, yeahJust gotta keep going
And I, I got to be strongJust keep pushing on
'Cause there's always gonna be another mountainI'm always gonna wanna make it moveAlways gonna be a uphill battleSometimes I'm gonna have to lose
Ain't about how fast I get thereAin't about what's waiting on the other sideIt's the climb, yeah!
There's always gonna be another mountainI'm always gonna wanna make it moveAlways gonna be an uphill battleSomebody's gonna have to lose
Ain't about how fast I get thereAin't about what's waiting on the other sideIt's the climb, yeah!
Keep on moving, keep climbingKeep the faith, babyIt's all about, it's all about the climb
Keep the faith, keep your faith, whoa

Thursday, 20 December 2012

Tundukkan pandangan,kuatkan ingatan.



okay,Assalamualaikum..

Harini na berceramah cket ye..hehe..
tadi berblogwalking ke rakan2 blogger..dan sy tertarik dengan post dlm blog minmentos(bukan nama sebenar)
ade satu post penulis berkata bahawa dia adalah seorang yg suka menunduk pandangan.
Jadi disini sy hendak mengupas sedikit tentang hikmah2 tundukkan pandangan.
selain sedikit pengenalan mengapa perkara ini sangat perlu dilakukan.



sebelum itu,sy ingin menunjukkan Firman Allah SWT dalam Al-Furqan.Surah Annur ayat 30.


Katakanlah (wahai Muhammad) kepada orang orang lelaki yang beriman supaya mereka menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram) , dan memelihara kehormatan mereka.Yang demikian itu lebih suci bagi mereka;sesungguhnya Allah lebih dalam pengetahuannya tentang apa yang mereka kerjakan.(Annur :30)


Dan katakanlah kepada perempuan2 yang beriman supaya menyekat pandangan mereka ( daripada memandang yang haram). (sbhagian ayat 31:annur)

Berdasarkan ilmu pendidikan Syariah Islamiah yg saya pelajari..ulama istibat hukum menunduk pandangn dengan fii'l amar kul yang terdapat pada awal ayat yang menunjukkan kata perintah.dan setiap perintah adalah wajib.Oleh itu.Menundukkan pandangan bagi laki2 dan perempuan yang beriman adalah wajib :)
Namun,ade keadaan yang tertentu yang kita perlu tundukkan pandangn dan ade kalanya tidak perlu.minta maaf,saya tidak ade ilmu untuk cerita panjang bende niy.Sesiapa yang bace boleh tanya pada ustaz2 ustazah yg lebih arif untuk faham lagi..

hikmah tundukkan pandangan:

"Pandangan mata itu adalah sebuah anak panah daripada panah2 iblis.Maka barangsiapa meninggalkannya(mengelakkan dari melihat wanita) kerana takut kepada-Ku, nescaya Aku ganti dengan iman yang dirasakan lazat-manisnya dlam hatinya"

(Riwayat Tabrani dan Hakim drpd Ibnu Masu'd)

Firman Allah SWT :

ٱلَّذِينَ جَٰهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ ٱللَّهَ لَمَعَ ٱلْمُحْسِـــنِين


Bermaksud:Mereka yang berjuang untuk melawan hawa nafsu kerana menempuh jalan Kami,sesungguhnya Kami akan tunjukkan jalan Kami,Sesungguhnya Allah itu beserta orang yang berbuat baik.(Ankabut:6)

Dalam sejarah Imam Assyafie,Setiap dari kita pasti mengetahui bahawa beliau adalah salah seorang ulama besar,penghafaz alQuran,diceritakan pada suatu hari Imam Syafie ini biladia nak mengeluarkan hafalanya,dia sudah lupa ayat2 tersebut,maka beliau berjumpalah dengan tuan gurunyadan bertanya,rupa rupanya Imam Syafie "ternampak" tumit kaki seorang perempuan yang bukan muhrimnya..begitulah hikmahnya mengenai menundukkan pandangan, kerana ilmu itu tidak smapai pada hati yang gelap..

Sekian dari saya.Renung2kan dan Selamat beramal :)






Tuesday, 18 December 2012

18 Perkara wanita MESTI FAHAM tentang lelaki


ok.Assalamualaikum..
harini na share ilmu2 yangtelah saya bace dapat n pelajari..
Sblum tu na gtau klu kte na dapatkan  keberkatan ssuatu ilmu ue,klu kte da belaja,
kite kene tulis supaya ilmu tu ta hilang,kemudian kte amalkan dan sebarkan..

Ilmu itu ibarat unta liar.klu kte ta ikat dia at tiang maka unta itu akan lari..
Oleh itu,hari ini saya na share beberapa perkara yang wanita perlu faham tentang lelaki..

  1. Lelaki juga boleh menjadi seorang yang begitu senditif dan begitu ambil berat (prihatin)
  2. Tidak semestinya lelaki meminati wanita yang cantik,cukup yang berbudi bahasa dan sopan.Lebih baik sekiranya perempuan itu memiliki bnyk persamaan kerana lbih bnyak perkara boleh dibualkan.
  3. Kebanyakan lelaki tidak faham perasaan sebenar seorang wanita.Oleh itu banyakkan bersabar.
  4. Lelaki boleh menerima penolakan dengan baik..
  5. Lelaki cuba menonjolkan kelelakiannya untuk menambat hati wanita.
  6. Lelaki memang dilahirkan dengan perasaan yang kuat terhadap wanita.Oleh itu mereka suka melihat dan menjeling wanita.
  7. Kebanyakan lelaki resah bila berhadapan situasi ingin mengajak wanita keluar kali pertama.
  8. Lelaki cuba meniru gaya selebriti dan berlaagak macho kerana ingin memikat hati wanita.
  9. Apabila lelaki berkata "em..tengoklah dulu" bermakan dia berkata tidak atau kurang setuju.
  10. Adalah biasa lelaki cemburu apabila perempuan sering menyebut nama lelaki lain.
  11. Apabila lelaki ckp direct to the point dalam sesuatu perkara,dia sebenarny ingin bersikap jujur dan berterus terang,dan berharap perempuan memahaminya.
  12. Lelaki tidak boleh faham perempuan melalui buku atau apa2 semata2.Oleh itu,mereka sering keliru dengan sikap perempuan dan tak faham kenapa perempuan begitu begini.
  13. Betapa hebatnya seorang lelaki itu bersifat romeo dan flirting.dengan ramai wanita tapi dia tetap hanya akan ada seorang teman perempuan yang istimewa.Yang lain hanya kawan.
  14. Kadang2 lelaki perlu mengetahui bagaimana berhadapan dengan perempuan supaya hubungan dapat berjalan dengan baik.
  15. Bila sesuatu hubungan putus ditengah jalan,lelaki juga bersedih cuma dia tidak menunjukkan kesedihannya dihadapan orang ramai.
  16. Bila seorang wanita meminati lelaki,perempuan itu patut bagi hint.sekiranya lelaki itu juga meminati maka mudah baginy usahakan nty.
  17. Adalah memalukan bg lelaki sekirany tidak mampu menolong wanita.
  18. Kebanyakan lelaki cukup lemah dengan air mata perempuan.lebih2 lagi dari seorang yang teristimewa.Sebab itu dikatakan air mata senjaata perempuan.
-pakarhowto-  


Baiklah..raseny itu sahaja..lepas niy mungkin rajin cket na uat post2 cmniy kot..kotla.tgok la.



Maaf Sahabat



okay..Assalamualaikum..
Disini ana mahu minta maaf ye kepada semua sahabat2 ana..baik yang sangad lame.yang lame dan juga yang baru.
takesalakan..yang knal ana sbgai yan,k-one,ikhwan,kay,khairul n lain2 agy..
haish.memacam.at cnie..
na cter cket ana tade berapa sangad un mood na ckp ngn sesape..
especially klu mcj at nset.
klu yg perasan ue..mcj2 korang terbiar j kan ta terjawab..
sori ler..bukanny tade kedit.ade belambak..
cme kurang cket feel..tapi klu ad bende mustahak ue..mcj j la en..
tade hal.klu na chat lg tade hal.ana ta kesa pun..
Skunk niyh sedang mencari kembali identiti diri..
tga pk na pliy diri ak yang manekah untuk dijadikan diri yang sbenar.
Semua orang knal ana lain2..
siapa ana yg sbenar..? ntala..
satu persamaan antra sume2 diri ak niy..?
ntah.ana un tatau.huhu..adela kot yg same at mane2..
Yang penting kita perlu menetapkan satu matlamat untuk dicapai satu hari nt.
okay.thats all..sori again n thanks..

Sori 4 dak2 ex dan Sambestarian..ak malas la kot na join futsal korang..++ ak tade duit kot2 korang na g jenjalan ke..paling2 klu da smpi sane konpem ak tana blik ag da..haha.faiz lvs n amar hakim tengs ajak.
nt len kli insya Allah klu tade aral ak datang eak.



Cancer - MCR

Salam..okay.sebelum tu berterima kasih kepada Ahmad Syukri atau pemilik blog A Thousand Stories yang memperkenal ak at lagu niy..lagu niy pendek j..berdurasi lbey kurang 2 minit lbey tapi sangat2 bermakna.dan inilah lagu yg pling kerap dimainkan di dorm modenas 1 2012.Setiap kali dengar lagu niy rase na nangis fes sbb rindu dak2 Marveilleux 0812.then laguniy jugak meruntun perasaan sesiapa shj yg denga especially pd penyanyi yg kene cancer ue.sian dy.huhu..


Turn awayIf you could get me a drink of water'Cause my lips are chapped and faded
Call my Aunt MarieHelp her gather all my thingsAnd bury me in all my favorite colorsMy sisters and my brothers, still
I will not kiss you’Cause the hardest part of thisIs leaving you
Now turn away’Cause I'm awful just to see’Cause all my hair's abandoned all my body
Oh, my agonyKnow that I will never marryBaby, I'm just soggy from the chemoBut counting down the days to go
It just ain't livingAnd I just hope you knowThat if you say(If you say)Goodbye today(Goodbye today)I'd ask you to be true('Cause I'd ask you to be true)
'Cause the hardest part of thisIs leaving you'Cause the hardest part of thisIs leaving you

Monday, 17 December 2012

Photo contest : Be Urself! : by Hanna Nabiela

Salam..okay contest lagy2..
syarat ny mudah.just follow ngn tekan2 link ape nta ue..nuffnang or chup2 la ue kot..
banner contest.?
link ue ta bley dicopy ape2...so.i dont have idea cmne na ltak banner.
dijemput sendiri oleh pembuat contest.so.rajin ler.! :)
sbenany segan na letak gamba2 bgi niy.
coz sy un ta minat na tgkp gamba.adela satu gamba dlu yg best! :)
hope ley menang topup ue..! da sengkek niy..hehe


Ok..untuk pengetahuan..risiko dibuang sekolah,digantung dan mcm2 lagi diperdajalkan semata2 na amik gamba niy..huhu.so hope ley menang.! :)

KATE2.. : 
Dear whoever is reading this, don't forget to smile today.:)


Segmen 3# Upkan Followers Sempena Holiday

Ok..
sekali lagi rajin untuk mengfollow blog orang..
blogwalking..
n join segmen2,GA n segala..
kenapa..? kerna takde ape un na buat.


ok..
done follow blog2..
n like fb n gamba ue.. :) 

jumlah followers kini 431 n sori ade masalah na mase printscreen.so taley..

Saturday, 15 December 2012

LOve Quotes - oNly 4 U..


Assalamualaikum n selamat pagi.. :)
post niy ditulis dr kol 1 pg td cmpi la skunk da kol 6.50 pg.. huhu..all those love quotes.kenyataan yg damn true..bukan la sy yg tulis..tapi retweet dari @miheart_speaks n @syakiraquotess..
..all these show hows my feeling rite now..to the only one in my life..
sory klu terbace n terase..

Meeting someone accidentally, then having them become a huge part of your life.

I'm glad I met you, I hope you know that.

I'd hug you all day if I could..

I never wish to be the everything of everyone. But I would like to be the something of my special someone.

So many words I could use, yet none seem to be able to describe exactly how I feel about you.

I love people I can be weird with.

Sometimes i wish i could read your mind. But then i wonder if i could handle the truth.

Does your heart stops when my name pops on your phone? Do you smile when you text me? Do you save my messages? Do you look back at my texts?

The prettiest smiles hide the deepest secrets. The prettiest eyes have cried the most tears, and the kindest hearts have felt the most pain.



i wonder who else you're texting... while your texting me.

I will ignore every one of them, because I... just... want... you.

"Are you okay?" is always the same question... "I'm fine." is always the same lie..

When I get a text from you, I immediately stop what I'm doing just to read it.

I ignore other's text to read yours first.

Yes, I’m scared. Yes, I’m jealous. I’m scared that you think she’s pretty. I’m jealous that you will find her more interesting.

Slow replies make me think you're talking to someone more important than me.

One loyal girl, Thats all I really need.

I kinda just wanna kiss you.

We used to be crazy about each other. I guess those days are gone.

We used to be closer than this.

I want you. The flaws, imperfections, and mistakes, I just want you.

If it were up to me, it would be just you and I until the end of time

Why can't you just tell me what you feel, because how you act is confusing me.


Mengharap hari2 yg getir ini berlalu dgn pantas dan dapat kembali ke dakapan mu..
heh.klu bley la =='..thats all..tambahan quotes nt2 la ye.;)









Lirik Teman Pengganti - Black ft. Malique

Assalamualaikum..
okay..lagu niy amat menyentuh,meruntun hati dan perasaanku..
cdey at laki ue..sian dy..pompuan ue langsung ta seda ap yg dia rasa..
dan dia sgt tabah untuk hadapi sume bnde tu..
Semoga dia sentiasa selamat dan prempuan ue nyesali ap yg dy da lakukan at laki ue..

Ketawa bersama
Menangis bersama
Ku bersumpah harap kita
Mati pun bersama

Sejak dua menjak ini
Makin kerap ku diganggu visi
Bila celik, juga bila mimpi
Aku nampak kau, tapi bukan aku yang di sisi
Dia membelaimu dengan izin dan permisi
Sentuhan katanya semuanya kau iakan
Sentuhan jari kau diamkan dan biarkan
Aku redha walau tidak ku damba
Walau hampa semuanya dah dijangka

Beberapa purnama dulu cinta bertahta
Kenangan dibina kita indah belaka
Ketawa bersama, menangis bersama
Ku bersumpah harap kita mati pun bersama
Namun hakikatnya, bukan mudah
Aku sembunyikan gulana-gundah
Segalanya kan berubah
Dengarkan apa yang ku mahu luah

*Rahsia ini
Telah lama ku pendamkan
Tiba masanya
Segala-galanya
Ku ceritakan
Aku kan pergi
Pergi ku tak akan kembali
Tiba masanya
Kau cari teman pengganti

Dalam dunia yang maya, prejudis dan bias
Kita tak terlepas dari terkena tempias
Rimas, ditindas, sembunyi dalam puisi dan kias
Tidak kau bidas, tak berpaling walau sekilas
Hanya kau yang tahu kodeksku yang kompleks
Dalam disleksia cuba kekal dalam konteks
Bila dunia seolah tak memahami
Kau sudi selami, dalami dan mengalami

Setia mendengar, sentiasa hadir
Ingat setiap ulangtahun, setiap hari lahir
Tiba pagi Syawal, kaulah yang terawal
Syawal yang terakhir ini pasti rasa janggal
70 000 hijab harus ku singkap
Ku sorok kitab balik tingkap penjara hinggap
Dalam diam ada, seorang yang ku puja
Kau teristimewa tapi dia yang sempurna

Ulang *

Sejak dua menjak ini, ku mencari fungsi kewujudan
Dalam persekitaran yang penuh kejumudan
Terperangkap dalam jasad, ku keliru
Mujur ada kau si peneutralisasi pilu
Namun aku tetap murung, berkurung
Tubuh makin susut, menunggu tarikh luput
Komplikasi di halaman rusuk kiri
Makin sukar nak bernafas, nak bergerak, nak berdiri

Lagu ini yang terakhir aku sajikan
Kalau rindu nanti bolehlah kau nyanyikan
Jaga diri, jangan makan hati
Yang patah kan tumbuh, yang hilang kan berganti
Bilik dah ku kemas, katil dah ku rapi
Cincin, kunci, dompet dalam laci
Ada sikit wang, itu saja baki
Moga-moga cukup untuk majlis itu nanti

Aku kan pergi
Bertemu kekasih abadi
Tiba masanya
Kau cari teman pengganti




Friday, 14 December 2012

Segmen : Saya nak barangan blog daripada Jannah

Assalamualaikum.
ok join lagi segmen..

http://loveasong.blogspot.com/2012/12/segmen-saya-nak-barangan-blog-daripada.html

tagged


FIRST GIVEAWAY BY FASYA FASYU 2nd Edition !


Assalamualaikum.
okay telebey rajin na join GA..walaupun hadiah2 ny utk pompuan.ape salahny kan kalau da rezki..orang bg kite trime j la..kan..ta baik kufur nikmat aw..haa.ayok2..


http://nurfasyamila.blogspot.com/2012/12/first-giveaway-by-fasya-fasyu-2nd.html
 na tag ta berapa ramai un..

Thursday, 13 December 2012

'December Wish Giveaway by Liyana and Myra'


Tga giler rajin nak join GA niyh. :)


http://sitinggistory.blogspot.com/2012/12/december-wish-giveaway-by-liyana-and_10.html


My December Wish is :

  • Na trunkan berat badan sebanyak 10 kilo.hehe.bnyk ny.
  • Na marathon movie at wayang.
  • taget tambah 50 post n 200 folowers.
  • na menang GA bnyak2..!
  • wish me LUCK..! :)


Okay..tu j asenye..harap ckup cute utk menang GA niy.! :)

Kekang rasa CEMBURU.


Dalam perhubungan tidak salah untuk rasa cemburu kerna cemburu itu tanda sayang.Namun masalah yang dihadapi masyarakat tak kira laki ke pompuan.tua ke muda..Pasangan baru buat bende was2 skit da nak cemburu macam hape.huhu..sbenanrny saya pun cam tu jugak an kadang2..sori ye yg kene ue..kita tidak perlu untuk ikut sangad kata negatif yang keluar setiap kali rasa cemburu itu datang..

Terdapat pelbagai punca cemburu datang kepada kita.
Sebagai contoh kondisi saya kini adalah apabila pasangan berchating ngan laki lain.Mengapa harus cemburu?Mungkin kerana sidia tidak berchatting dengan saya seperti yg dia lakukan pada sidia..Mungkin kerana dia da la tanak chat ngn saya pastu pegi plak kat orang lain..Haha..Salah..mengapa harus cemburu jika anda yakinbahawa dia milik anda.Mengapa harus cemburu selepas pelbagai benda,pelbagai layanan,segala galanaya untuk anda.Mengapa harus anda masih cemburu.?

Contoh2 cemburu sperti yang berikut :
• Tidak dapat terima orang lain lebih baik dari dirinya.
• Tidak bersyukur dengan apa yang ada dalam kehidupan.
• Tidak berpuas hati dengan kejayaan orang di sekeliling.
• Terlalu mengikut perasaan dalam berfikir atau membuat keputusan.
• Berpandangan sempit.
• Berasa diri terancam.

Jadi,adakah anda begitu orangnya? Klu begitu..lakukan langkah yg berikut utk kekang cemburu itu.kerna cemburu yang disimpan dan melampau tidak menyenangkan pasangan anda atau mungkin bley meretakkan perhubungan dan rumah tangga. : \

 Positif:                                                                                          
Anda seharusnya positif dalam apa jua keadaan tidak kira apa jua yang dilakukan pasangan.Positif sekurangnya dapat membantu untuk mengelakkan anda membuat tindkan bodoh yg drastik sprti mmtuskan hbungn or tampau sidia.

Bagaimana untuk positif? Anda hanya perlu menarik nafas dalam2...hembus perlahan2..hilangkan segala kemarahan,kesedihan dan yakin bahawa tiada apa2 yg buruk berlakuKalau tak ley menangis lu then bertenang..Kemudian,berpindah pada langkah kedua.
                                                                                                                                                            Kenal pasti:
Sekiranya sidia melakukan sesuatu tidak menyenangkan hati perut usus dan limpa anda.Kenal pasti siapa.dimana.apa.mengapa.bila. dan yang sewaktu dengannya,Namun tidak perlu terlalu detail.cukup skdar anda mengetahui dan dapat menyenangkan kembali usus dan limpa anda.Pastikan anda berbincang dengan baik.jangan terlalu mengonkong pasangan kerana takde sape suke orang wat cmtu.

Percaya:
Anda seharusnya memiliki toleransi dalam rumah tangga dan perhubungan.Yakin bahwa hatinya milik kamu.Eh..hatinya sudah tentu milik dia.Yakin cintanya hanya buatmu.selagi mana kamu yakin,maka kenapa perlu cemburu sekiranya pasangan hanya sekadar berbual mesra dgn orang lain.Jangan suka buat andaian bodoh yang cume boley meretakkan perhubungan.

Setia:
Andai anda ingin meneruskan hubungan dengan sidia dengan lebih baik,lebih intim,dan lebih kepercayaan.Setialah caranya.Yakinilah bahawa hidup ini berpegang pd satu prinsip..Apa yang anda lakukan pada orang lain akan kembali pada diri anda semula.Buat baik dapat baik.buat jahat dbalas jahat.Oleh itu andai anda setia.maka sidia juga akan setia.titik.




KHAIRUL IKHWAN
KKomited
HHarum
AAmanah
IIkhlas
RRamah
UUntung
LLemah-lembut
IIdealistik
KKreatif
HHarum
WWarak
AAlim
NNaif
Apa ada pada nama?