Followers

Thursday 21 March 2013

21st March 2013 - Tarikh bersejarah


May life brightest joy,
illuminate ur path,
and may each days journey,
Make ur dreams come true..

Tanggal 12 Tengah malam..maka nya..bermula lah..aku..melangkau lebih jauh..ke seluruh pelosok alam ini..menjengah..ke pintu kematangan..dan menerpa ke khidupan kedewasaan.huhu..amende ak mrepek niyh..

21 Mac 1995,3 pagi-Perut Ini serasa bagai hendak pecah..lekas ku kejutkan suami yang berada disebelah untuk membawaku ke hospital..Dalam perjalanan menaiki kenderaan Honda Accord..Pecahlah ketumban yang selama ini melindungi bayi dari segala hentakan..Suami memecut laju Honda Accord beliau dr pangsapuri di KKB ke Hospital KKB yang ketika itu paling berdekatan..Namun! Setibanya dihadapan hospital..tiada doktor mahupun nurse yang menjemput pesakit dalam situasi cemas niy..hospital juga nampakny amat gelap..blackout kot..

4.30 pagi-Suami memecut keretany dr Kuala Kubu Bharu terus ke Hospital Bersalin Kuala Lumpur..sesampai ny disana..ak terus dibawa ke wad bersalin..setelah beberapa jam menahan perit,duka sengsara..

5.30 pagi-Seorang bayi lelaki yang sangat4 comel dilahirkan dimuka bumi ini..Ketika ini..suami sudah fikir2 hendak memberi nama apa buat anak teruna ny yang pertama ini..Muhammad khair pilihan awal..namun ak merasakan bahawa Muhammad Ikhwan lebih sedap..Akhirnya Nama tersebut digabungkan menjadi Muhammad Khairul Ikhwan bin Sablihan.

Hepi Birthday to Me..!
Cter ringkas..haha..takde keje..Kalau dulu keluarga terdekat..rakan2 debar2 nak tny anak laki ke pompuan,sihat ke ta..amende segala smentara tgu saat ak dilahrkan ini..Dan kini sekali lagi selepas 18 tahun..perkara yang sama berlaku..sudah pasti semua ny menunggu untuk mengetahui apakah keputusannya esok..! SPM result announced.! huhu..takutny

So skang niyh..ape yg boley kte buat,,cme..keep praying..n pray..huhu.semoga keputusan yg diraih esok dapat membanggakan ibu dan arwah bapa..Amin2..Skang niyh dok sebok layan segala wish di FB n Twitter,huhu..


Wishing u a day,
as sunny as ur smile,
as warm as ur heart,
a day as wonderful as u are...

2 comments:

Nazmin Nazifa εїз said...

Macam mana result ? Share with us if you don't mind :D

Kay Sablihan said...

em okay.. :)
nty kay uat post eak..hee

KHAIRUL IKHWAN
KKomited
HHarum
AAmanah
IIkhlas
RRamah
UUntung
LLemah-lembut
IIdealistik
KKreatif
HHarum
WWarak
AAlim
NNaif
Apa ada pada nama?