Followers

Wednesday 27 March 2013

Imam Ahmad bin Hanbal : Persembahan ke2

Setelah 2 minggu yang amat menyibukkan di PLKN Gambang dek kerana perisapan bg Hari Penutup Kelas CB..Banyak persembahan yang dipertandingkan seperti Teater Muzikal,Sketsa,Jugle dan Persembahan Bakat.Malas nak ulas lebih panjang..kalau nak tahu tentang situasi sepanjang 2 minggu tu..boley tgok at post niyh:


Malam penutup CB tersebut dijalankan pada malam Jumaat.Malam keesokannya..

7.45 pm - Semua pelatih duduk dalam keadaan biasa..mengikut jadual kami perlu mempersembahkan nasyid kami pada malam ini dengan tambahan kreativiti dan semangat yang lebih lagi.Namun kesibukan persiapan Malam penutup CB membuatkan rata2 kumpulan2 tidak ckup bersedia.kene plak..malam tu..

Imam Ahmad mendapat cabutan bertuah.ya persembahan yang pertama..ketika itu apa yang berubah hnyalah cara masuk dan kami menambah pekasyen baldi dan shaker diperbuat daripada tin..Persembahan tidak ckup membuatkan ustaz berpuas haty lantas kami didenda push up sebanyak 10 kali..kiraan diketua oleh ak..huhu..

Ketika ini Imam Hanafi telah mula menunjukkan taring mereka apabila menjadi satu2nya kumpulan yang berjaya mendapatkan minus one..dan sudah tentu mereka lah yang mendapat pujian paling hangat daripada ustaz..cme kekurangn kreativiti..kami? Imam Ahmad kreatif namun kurang bersemangat dan Lemah zahir dan batin.

Keesokannya,ustaz tidak dapat hadir ke surau..Kami berkumpul untuk mengadakan perbincangan tentang lagu tambahan yang akan dijadikan lagu ke2..Dalam masa yang sama,persembahan nasyid diperhebat lagi..Dan ketika inilah..ketika penat mengarah teater muzikal cb3 ta abis lagy..tbe2 tup2 na kene arah nasyid pulak an..pergh.sape ta penat boh..penat memikirkan tentangny..huhu..

Dlam segala keserabutan yang berlaku ini..Fatin dengan tidak semenggahnya mengundur diri dan tampil seorang wirawati yang gagah perkasa kehadapan untuk mengetengahkan segala idea beliau..beliau adalah Aien izzati,Aien pun cter la cmane kalau kte buat camniy..camtu..camtu..dan budak2 niy..oleh kerana semua un tga blur dan penat..mereka mengiyakan sahaja setiap idea yg diberi..

Dan aku? ak cme jadi orang tgah untuk mngtrasnlatekan segala idea Aien supaya mdah untuk dilakukan..
Ak meluahkan rasa syukur yang amat kerana diwaktu genting begitu ada yang tampil untuk membantu demi kebaikan dan kesejahteraan Imam Ahmad bin Hanbal.

dok cari gamba dy at plkn.ta jumpe plak.huhu..

No comments:

KHAIRUL IKHWAN
KKomited
HHarum
AAmanah
IIkhlas
RRamah
UUntung
LLemah-lembut
IIdealistik
KKreatif
HHarum
WWarak
AAlim
NNaif
Apa ada pada nama?