Followers

Tuesday 19 March 2013

Teater Muzikal CB3



Setelah genap 2 minggu lbey kelas CB dijalan kan..penutup CB telah diadakan dan setiap kelas dikehendaki menampilkan bakat2 pelatih melalui beberapa pertandingn yaitu teater muzikal,drama,jugle dan persembahan bakat..Ak memilih untuk masuk Teater Muzikal kerana ramai sgt pergi at drama dan persembahan bakat..Ketika Jas selesai membahagikan pelatih2 CB3 kepada 4 kump.Beliau menggesa kami memilih kumpulan utk setiap pertandingn.

Time ak sebut name Thomas yg ketika itu duduk sebela ak.Para wirawati tetibe sebulat suara sebut name ak untuk dijadikan Pengarah.adeyh..na tanak trime j la en..Perbincangn dilakukan dan ak tatahu apebnde un sebab ta bape minat persembahan sbenany..Suraya conquer suasana perbincangn dgn pelbagai cadangn dan kami akhirny sebulat suara trime satu2ny cadangn tersebut.

Ketika ini ak secara tidak langsung meminta pertolongn sepenuhny Suraya dlm mengendalikan Teater ini..Beliau menyiapkan skrip yang terbaik untuk para pelakon..dan ak hanya susunkan jadual dan membahagikan pelakon serta mencari pelakon utama..Microphone yg sedikit disediakan diletakkan dalam masalah utama teater ini..Masalah yang kedua adalah komitmen 200%dr setiap pelakon dan penari.

PENARI-satu hal jugak sebenany..takd sape na ajar dan lg truk takd yg nak nari un..huhu.Masalah mike diselesaikan apabila ak membuat keputusan akhir untuk membuat pentomen..Ketika ak memikirkan tentang tarian-Ommar dan Suraya yg mewakili suara latar pelakon turun padang untuk mengendalikan bahagian lakonan..

Ketika ini Jasreen tampil untuk menjadi koreographer kami namun masa yg suntuk membuatkan ak membuat keputusan untuk membatalkan kehadiran penari tambahan..Sekali lagi pening apabila penganjur pertandingn menetapkan teater tidak lebih dr 7 minit atau penalti dikenakan setiap minit yg terlebih.Pelbagai babak dipotong dan ak puas memilih lagu yang pendek untuk diselit.

Ketika ini ak sangat2 la bersyukur atas kehadiran pelakon utama-Thomas Zavier dan Kee yang memberikan komitmen yang terbaik.Terima kasih korang..Pelbagai latihan dibuat tanpa lagu..sehinggalah Malam persembahan-Mimpi Sampai ke Bintang tiba.Alhamdulillah segala yang dirancang berjalan sangat rapi,ak hanya naik kepentas sebagai pendahuluan dan penutup ringkas Teater Muzikal kami..

Na tahu habuannya? ALhamdulillah..perit jerih kami terbayar apabila 4 hamper dimenangi malam itu termasuk Johan Teater Muzikal dan Kelas CB terbaik..! Ketika itu,hanya syukur mampu dipanjatkan..yang pipih tidak datang melayang,yang bulat tidak datang bergolek..

Thomas kanan sekali

Kee : sbela kanan


No comments:

KHAIRUL IKHWAN
KKomited
HHarum
AAmanah
IIkhlas
RRamah
UUntung
LLemah-lembut
IIdealistik
KKreatif
HHarum
WWarak
AAlim
NNaif
Apa ada pada nama?